Обговорили законопроект "Про об'єднання територіальних громад"

Законопроект "Про об'єднання територіальних громад" обговорено під час "круглого столу" у Комітеті з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Верховної Ради України. Участь в обговоренні взяв перший заступник голови обласної ради Михайло Кривко та голова районної ради Віталій Лашта.

Цей законопроект спрямований на визначення чіткого механізму об´єднання територіальних громад, створення спільних органів місцевого самоврядування, формування спільного бюджету та об'єднання їх комунального майна.
Також у роботі "круглого столу" взяли участь народні депутати, представники Секретаріату Кабінету Міністрів, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерства юстиції, органів місцевого самоврядування та їх провідних асоціацій, політичних партій, громадських організацій України, вітчизняні експерти, науковці.

Сучасна система органів місцевого самоврядування з урахуванням існуючого адміністративно-територіального устрою України не завжди дозволяє сформувати самодостатні територіальні громади, які володіли б відповідними матеріальними і фінансовими ресурсами, необхідними для ефективного виконання покладених на них завдань та функцій. У країні залишається невирішеною проблема складних адміністративно-територіальних утворень.
Як зазначалося під час обговорення, проект закону, зокрема, містить порядок об´єднання територіальних громад сіл, селищ, міст та механізм надання державної підтримки об´єднаним територіальним громадам.
Згідно із документом, ініціатором об´єднання територіальних громад має бути сільський, селищний, міський голова, який звертається до сільських, селищних, міських голів сусідніх територіальних громад з пропозицією розпочати процедуру об´єднання територіальних громад згідно із затвердженим Кабінетом Міністрів перспективним планом формування громад відповідного регіону.
Проект також містить норму, відповідно до якої рішення про об´єднання територіальних громад має ухвалюватися за результатами місцевих референдумів або на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих за результатами обговорення на загальних зборах (конференціях) громадян. Після цього договір про об´єднання територіальних громад має підписуватися сільськими, селищними, міськими головами та вноситися на розгляд відповідних місцевих рад для затвердження
Відповідно до проекту, об´єднана територіальна громада має вважатися утвореною з дня прийняття рішення про об´єднання територіальних громад Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною, Севастопольською міською радою, які одночасно з прийняттям відповідного рішення мають призначати перші місцеві вибори органів місцевого самоврядування об´єднаної територіальної громади, а у разі потреби можуть приймати рішення про зміну меж сіл, селищ або про внесення на розгляд Верховної Ради України пропозицій щодо зміни меж районів, міст.
Учасники обговорення звернули також увагу на те, що у разі прийняття законопроекту, середня чисельність сільської громади складе 9 тисяч осіб, середня кількість населених пунктів у сільські громаді складе 16, очікувана середня площа громади - близько 400 кв. км. Передбачається також, що переважна частина нових громад буде створена на базі районів, що існували в УРСР до адміністративно-територіальної реформи 1954-1960 років що призведе до економії бюджетних видатків на органи управління.
Свої думки щодо законопроекту на засіданні висловили експерти Ради Європи, представники всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, органів державної влади, науковці.

 

Ділячись думками щодо почутого, Михайло Кривко зазначив, що пропонується два варіанти об'єднання територіальних громад. Перший – добровільне. Але сумнівно, – каже Михайло Кривко, – що голова сільради захоче добровільно скласти повноваження. Щодо доречної в даній ситуації посади старости, то така інституція поки що законодавчо нічим не підкріплена.  Другий варіант об'єднання громад – фінансове заохочення. Такий принцип, і доволі успішно, використали в Прибалтиці.
Загалом експертне управління ВР висловило низку зауважень до законопроекту і рекомендувало його відхилити. Натомість, усі асоціації місцевих органів самоврядування, хоча із застереженнями, але наполягають на прийнятті зазначеного документа у першому читанні і подальшому доопрацюванні. На місцях дотримуються однозначної думки – вирішення проблеми відкладати не можна.

За матеріалами прес-служби Рівненської обласної ради

 

Анонси подій

Випадкове зображення

21.jpg
Авторські права 2019 © Офіційна веб-сторінка Березнівської районної ради Рівненської області. Усі права захищені.
Joomla! — безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU Загальна Публічна Ліцензія.
2006-2012 © Український переклад Joomla! Україна.